Instagram wprowadzi naklejki do wspierania fundacji

Instagram wprowadzi naklejki do wspierania fundacji

Coraz częściej działalność charytatywna przenosi się do Internetu. Niedawno słyszeliśmy o rekordowej zbiórce do wirtualnej puszki zmarłego prezydenta Pawła Adamowicza na Facebooku, a teraz Instagram zaskakuje nas nowym przyciskiem, który pomoże użytkownikom w szybki i prosty sposób wesprzeć organizacje non-profit. 


Nie ma jeszcze oficjalnej daty, ani polskiej nazwy, ale jedno jest pewne – nowa funkcja "donation sticker" podbije świat. A przynajmniej tego byśmy chcieli. W przeciągu kilku miesięcy do swoich relacji na Instagramie dodamy już nie tylko naklejkę z oznaczeniem miejsca czy zabawnego gifa, ale też wybraną przez siebie organizację charytatywną.



Emily Dalton Smith, menadżer produktu i social media Facebooka zapewnia, że użytkownicy będą mogli wesprzeć tylko sprawdzone i zarejestrowane fundacje. W ten sposób unikniemy oszustwa albo wyłudzania pieniędzy przez użytkowników serwisu. Co ważne, wybranej organizacji charytatywnej zostanie przekazana cała kwota, ponieważ Instagram nie będzie pobierał żadnych materialnych korzyści z datków internautów.

Dalton w swoich słowach ponadto podkreśla:
Nie możemy doczekać się, aby zobaczyć, co społeczność Instagrama powoła do życia i jakie będą tego skutki.

Wątpliwości nie ulega fakt, że można było spodziewać się wprowadzenia funkcji dotacji na Instagramie. W końcu jego właścicielem jest Facebook, na którego łamach do charytatywnych zbiórek dochodzi już od dłuższego czasu. Pozostaje nam tylko żyć nadzieją, że inicjatywa przyjmie się równie dobrze.

avatar

Angelika Kaluga

Brak opisu