Instagram udostępni usługę sprzedażową

Instagram udostępni usługę sprzedażową

Instagram rozszerzył właśnie funkcjonalność Zakupy o kilka dodatkowych rodzajów sprzedawców. Od lipca swoje produkty będą mogli oferować również mniejsi przedsiębiorcy, jak i twórcy internetowi posiadający własny sklep.


Platforma należąca do Facebooka postanowiła nieco rozbudować zasady dotyczące tego, kto jest upoważniony do korzystania z funkcji Zakupy. Najważniejszym kryterium jest to, że link do produktu kierować musi bezpośrednio do strony sprzedawcy, a nie np. do aukcji na Allegro czy OLX.

Źródło: TechCrunch


Z opcji skorzystają więc np. influencerzy posiadający własny sklep czy osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z biznesem. Dostępność panelu Zakupy wymaga jednak również potwierdzenia autentyczności profilu oraz odpowiedniej liczby obserwujących. 

Rozszerzenie zasięgu funkcji Zakupy jest niewątpliwie spowodowane nowościami wprowadzanymi przez Google na platformie YouTube. Tam użytkownicy mogą (przynajmniej na niektórych rynkach) oferować w intuicyjny sposób np. koszulki i gadżety z własnym logiem itd. Facebook ewidentnie chce uczynić podobnie.

 

Co sądzicie o funkcji Zakupy? Dajcie znać w komentarzach!


Źródło: TechCrunch

avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.