Instagram Reels oficjalnie w Polsce!

Instagram Reels oficjalnie w Polsce!

"Rolki" od Instagrama oficjalnie zawitały do Polski! Nowa opcja pojawiła się wraz z najnowszą aktualizacją aplikacji, a zakładka Reels znajduje się w centralnej części panelu z przyciskami, zaraz po wejściu na Instagrama. Jak działa opcja, która ma być konkurencją dla TikToka?


Instagram Reels zadebiutowało w pierwszych krajach już wiele miesięcy temu, lecz dopiero teraz opcja oficjalnie zawitała do naszego kraju. "Rolki" to nowa funkcja aplikacji, która bazuje na krótkich klipach wideo. Filmy publikowane w ramach Reels mogą mieć maksymalnie 60 sekund, a z poziomu aplikacji dodamy do nich w podobny sposób jak na TikToku dowolne dźwięki, muzykę czy efekty specjalne.

Instagram Reels oficjalnie w Polsce!


Filmik w ramach Reels dodamy przechodząc do funkcji aparatu w aplikacji i klikając opcję "Rolki" lub przechodząc bezpośrednio do zakładki naciskając przycisk ikonki Reels, który znajduje się w centralnej części dolnego panelu aplikacji. Tworząc "Rolkę", możemy nagrać nowe wideo lub wykorzystać wybrane materiały z galerii w telefonie. Po wybraniu fragmentów filmów, możemy nakładać dowolne efekty, a następnie opublikować wideo. Reels po publikacji możemy automatycznie udostępnić także w Stories oraz na swoim profilu.

Opcja "Rolki" umożliwia dodanie m.in. efektów wizualnych i muzyki.


Reels to także kilka funkcji ułatwiających nagrywanie, które znamy z TikToka. Mowa m.in. o licznych filtrach, tworzeniu płynnych przejść czy opcji opóźnienie nagrywania. Sporo nowości? To jeszcze nie wszystko. W ostatnich dniach Instagram dodał opcję umożliwiającą współtworzenie postów. Jak się okazuje, funkcja działa także z wykorzystaniem "Rolek", co przypomina nieco opcję duetów z TikToka.

Proponowane rolki w zakładce głównej na Instagramie


Warto także dodać, że Reels od użytkowników, których nawet nie obserwujemy, od dziś będą promowane także w głównej zakładce na Instagramie.

 

Co uważacie o "Rolkach" od Instagrama? Skorzystacie z nowej opcji?


Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. Zainteresowany tematyką wideo w internecie oraz influencer marketingiem od blisko 10 lat.