Instagram nie będzie promował materiałów z TikToka

Instagram nie będzie promował materiałów z TikToka

Instagram poinformował, że materiały transferowane z innych usług nie będą już promowane. Ma w tym pomóc opracowany właśnie specjalny algorytm.


Instagram coraz aktywniej promuje funkcję Reels bazującą na zasadzie aplikacji TikTok. Format dostępny jest na coraz pokaźniejszej liczbie rynków, co zmusza technologicznego giganta do podejmowania nieco radykalnych kroków.

Poinformowano właśnie o stworzeniu algorytmu, który ma wykrywać materiały udostępniane z innych serwisów czy usług i automatycznie przestawać je promować. Mowa tu więc m.in. o klipach pobranych z TikToka. Posiadają one bowiem znak wodny informujący o pochodzeniu.

Poza tym Instagram nie chce, by konsumenci wstawiali filmy zamazane z powodu zbyt niskiej rozdzielczości. Dotyczy to także treści zasłoniętych przez tekst.

Źródło: Instagram (via The Verge)


Powód jest prosty - Instagram oferuje sporą bibliotekę dźwięków oraz efektów i chce, by twórcy tworzyli za ich pośrednictwem kreatywne i autorskie treści, a nie odtwarzali swoje stare projekty. Nie ma w tym raczej nic dziwnego.

Nie da się jednak ukryć, że w sieci dostępne są programy pozwalające na usunięcie tzw. watermarka z filmu, z których to wiele osób zapewne nie omieszka skorzystać. Poza tym część influencerów będzie chciało prowadzić działalność na TikToku i Reels jednocześnie. Spowoduje to podwojenie czasu potrzebnego na kreowanie zawartości.

Tak czy inaczej - nowy algorytm ma zostać wdrożony "wkrótce".

 

Co sądzicie o planach Instagrama? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.