Oto podsumowanie 2018 roku na Instagramie!

Oto podsumowanie 2018 roku na Instagramie!

Grudzień to czas rocznych podsumowań i po zestawieniach YouTube i Google przyszła kolej na Instagrama. Z tej analizy dowiedzieliśmy się, że użytkownicy aplikacji chętnie wyrażają swoje zaangażowanie w akcje społeczne, a także poznaliśmy najszczęśliwsze miejsce na ziemi.


Najpopularniejszym hasztagiem 2018 roku było #metoo, użyte przez Instagramerów ponad 1,5 miliona razy, a drugie miejsce zajął hasztag #timesup. Obydwa te hasztagi odnosiły się do akcji społecznej przeciwko przemocy na tle seksualnym. Trzeci najczęściej używany hasztag, #marchforourlives, to hasło przeciwników zwiększenia dostępu do broni w USA.




Poza ważną społeczną rolą Instagrama we współczesnych mediach społecznościowch, przedstawiciele serwisu ujawnili kilka ciekawostek - chociażby to, że użytkownicy zostawili aż 14 miliardów serduszek pod zdjęciami! Najchętniej używanym filtrem na Instastories były "Heart Eyes", a najpopularniejszym gifem - wyskakująca naklejka z sercem. Można więc śmiało stwierdzić, że w tym roku użytkownicy Instagrama chcieli szerzyć miłość!

Najszczęśliwszym miejscem na ziemi ogłoszono Disneyland w Tokio, ponieważ to pod postami z tym geotagiem pojawiało się najwięcej emotikon z uśmiechem. Również z Azji wywodził się najbardziej aktywny fandom - obliczono to na podstawie użycia hasztagu #btsarmy, stworzonego przez fanów jednego z południowokoreańskich boysbandów. Nikogo raczej nie zaskoczy fakt, że w tym roku na popularności najszybciej zyskiwał hasztag #fortnite, a #inmyfeelingschallenge stało się najbardziej znanym viralowym tańcem Instagrama.


Emilia Wełna

Z pisaniem jestem związana od dziesięciu lat, a w Youtube wciągnęłam się około pięć lat temu. Poza tym zajmuję się grafiką komputerową, przeszłam każdą część GTA i nałogowo oglądam „Przyjaciół”.