Instagram pracuje nad aplikacją do robienia zakupów

Instagram pracuje nad aplikacją do robienia zakupów

Instagram jest znany między innymi z tego, że lubi podpatrzeć rozwiązania, które są znane z innych aplikacji i zaimplementować je do własnej platformy. Zaczyna jednak być znany także z tego, że wydaje samodzielne i autorskie aplikacje. 


Tak było w przypadku IG TV, czyli platformy do publikowania filmów video w pionie, co można potraktować jako swego rodzaju innowacyjną konkurencję YouTube. Teraz według serwisu The Verge platforma należąca do Facebooka pracuje nad samodzielną aplikacją do prowadzenia sprzedaży.

Aplikacja może nazywać się IG Shopping i ma pozwalać użytkownikom na przeglądanie dóbr, które znają z obserwowanych na Instagramie profili i kupowanie ich za pośrednictwem platformy.

Sam Instagram odmawia odpowiedzi na te rewelacje. Nie wiadomo kiedy i czy w ogóle aplikacja ujrzy światło dzienne. Jest ona w fazie rozwoju i niewykluczone, że zostanie porzucona. Jednak osoby odpowiedzialne za rozwój aplikacji wierzą, że jest ona w stanie w dużym stopniu wpłynąć na rynek sklepów internetowych.



A statystyki jak najbardziej to potwierdzają. Aż 25 milionów różnych biznesów ma swoje konta na Instagramie, z czego 2 miliony to reklamodawcy. Sheryl Sandberg, jeden z szefów Facebooka, twierdzi, że cztery na pięć użytkowników Instagrama obserwuje przynajmniej jeden biznes. Dlatego też stworzenie samodzielnej aplikacji pozwoliłoby firmie zapewnić odpowiednie narzędzia do rozwoju tej gałęzi biznesu.

Jeśli tak rzeczywiście o tym pomyśleć, to na Instagramie rzeczywiście znajduje się wiele firmowych kont czy ofert różnych produktów. Być może rozgraniczenie ofert komercyjnych od zwykłej aktywności użytkowników nie byłoby wcale złym pomysłem.

 

avatar

Grzegorz Majchrzak

Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.