Wielkie problemy w polskim internecie - powodem atak hakerski

Wielkie problemy w polskim internecie - powodem atak hakerski

Dziś nad ranem doszło do wielkiej awarii dostawcy usług internetowych - Home.pl. Firma w specjalnym komunikacie poinformowała, że powodem miał być atak DDoS. Przez wiele godzin nie działały znane serwisy i aplikacje.


Problemy z działaniem wielu usług w internecie pojawiły się już chwilę po północy. To jednak dopiero dziś po godzinie 11:00 Home.pl poinformowało, że awaria jest przyczyną ataku hakerskiego. Usługodawca w specjalnym komunikacie napisał jednak, że "żadne z usług ani danych nie są w jakikolwiek zagrożone, a sam atak dotyczył blokowania infrastruktury sieciowej". Właśnie dlatego, część serwisów zarejestrowanych i utrzymywanych przez Home.pl nie była po prostu widoczna.

Atak hakerski był celowym działaniem, które wcześniej zostało powstrzymane, jednak nad ranem nie udało się już go zatrzymać. Firma napisała, że w swojej historii nie miała do czynienia z tak silnym DDoS'em.
W wyniku prac administracyjnych atak został powstrzymany. W godzinach porannych nastąpił drugi atak, którego siła była największa w historii firmy. Skutkiem ataku była blokada ruchu sieciowego do usług takich jak domeny, hosting stron, poczta e-mail

Wśród aplikacji, które ucierpiały w wyniku tego ataku znajduje się m.in. popularny SkyCash, dzięki któremu możemy kupić bilety komunikacji miejskiej czy bilety parkingowe.

Firma mimo zapewnień o bezpieczeństwu danych i prowadzeniu prac nad przywróceniem działania usługi, postanowiła usunąć swój wcześniejszy komunikat. Niedziałające wcześniej strony, wracają powoli do normalnego działania, co świadczy o postępie prac. Na ten moment nie wiadomo jednak ile potrwa całkowite usunięcie awarii po porannym ataku. Najnowszy, pełen komunikat biura prasowego Home.pl przeczytacie tutaj:


Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. YouTube ogląda od 2009 roku. Interesuje się tematyką wideo w Internecie. Przy okazji publikacji wpisów, zajmuje się grafiką komputerową.