2020/04/22 22:45
Grarantanna Cup - turniej organizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji - miał być sposobem na zatrzymanie najmłodszych w domach i zajęcie im czasu. Z najnowszych doniesień wynika, że przeprowadzenie wydarzenia było znacznie bardziej kosztowne, niż ktokolwiek przypuszczał.
O akcji Ministerstwa Cyfryzacji informowaliśmy Was dwukrotnie. Po raz pierwszy przy okazji ogłoszenia
Grarantanny, czyli szeregu cyfrowych aktywności przygotowanych dla osób do 19 roku życia. Niedługo po tym mieliśmy do czynienia z ujawnieniem turnieju Grarantanna Cup, w którego promocję -
na TikToku - zaangażował się Prezydent Andrzej Duda.
Michał Szczerba, poseł na Sejm IX kadencji, postanowił dowiedzieć się ile tak naprawdę Ministerstwo Cyfryzacji wydało na organizację Grarantanny Cup. W odpowiedzi na prośbę o ujawnienie kosztów otrzymał stosowną informację.
Okazuje się, że realizacja turnieju wyniosła... 370 tys. zł brutto. Nie znamy oczywiście szczegółów umowy zawartej z firmą ESL Gaming Polska, która odpowiada za kompleksową realizację przedsięwzięcia. Koszt eventu i tak wywołał liczne kontrowersje.
Nagrody za zajęcie miejsca na podium w sześciu "konkurencjach" nie są bowiem pieniężne. Ministerstwo Cyfryzacji zdecydowało się na rozdanie np. smartfonów, słuchawek czy monitorów.
Wystarczy podsumować rynkową wartość tychże przedmiotów (około 50 tys. zł), by w głowie zrodziło się pytanie - "a na co wydano resztę pieniędzy?".
Jak dowiedzieli się redaktorzy portalu tvn24.pl,
w 370 tys. zł mieści się także administracja oficjalnej strony internetowej, koordynacja działania influencerów. Minister Cyfryzacji podał również informację o odrębnym koszcie przedsięwzięcia w postaci nagród dla szkół (osiem mobilnych pracowni komputerowych) - wyniósł on 275 510 zł.
Resort nie zamierza przerywać działalności związanej z angażowaniem młodych ludzi do przeróżnych cyfrowych aktywności. Możliwe więc, że już niedługo doczekamy się kolejnego interesującego przedsięwzięcia.
Źródło: Twitter, TVN24
Chcesz więcej takich newsów? Daj lajka!
Piotr Malinowski
Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.