Groznastwo nowym kierunkiem na poznańskim uniwersytecie

Groznastwo nowym kierunkiem na poznańskim uniwersytecie

Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu ogłosił nowy kierunek studiów - groznastwo. W październiku rozpocznie się pierwszy semestr, w ramach którego zorganizowane zostaną zajęcia z zakresu m.in. historii gier cyfrowych.


W Polsce możemy zauważyć coraz odważniejsze kroki jeśli chodzi o próby edukowania młodych osób w zakresie nowych technologii czy tego, co przez długi czas było uważane za "luźne hobby". Słupskie liceum wprowadziło przecież niedawno klasę o profilu vlogerskim oraz gamingowym.

Na kilku uczelniach istnieje także kierunek studiów o nazwie "Zarządzanie w esporcie". Do tego grona dołączyło właśnie "Groznastwo" na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uprzedzając wszystkie prześmiewcze komentarze - nie, nie będzie się tam tylko grało.

Jak możemy wyczytać na oficjalnej stronie kierunku:

Groznawstwo jest kierunkiem studiów, który pokazuje, iż wiedza humanistyczna, a szczególnie literaturoznawcza i filmoznawcza, jest konieczna w opisie i wyjaśnianiu świata, którego granice  wyznacza język, wyobraźnia i technologie cyfrowe. Proponowany przez nas kierunek studiów sprzyja i będzie sprzyjał przemianom społecznym, kulturowym, gospodarczym oraz rynkowym z jednego zasadniczego powodu: stworzony jest przez sprawdzoną markę akademicką oraz związanych z nią naukowców.



W trakcie trzyletnich studiów licencjackich przedstawiona zostanie m.in. historia gier czy internetu. Pojawią się warsztaty dotyczące pisania tekstów krytycznych oraz tworzenia wideoblogów. Nie zabraknie zajęć ze scenopisarstwa, psychologii czy wirtualnej rzeczywistości.

Zajęcia w pierwszym semestrze Groznastwa | Źródło: UAM


Kierunek jest więc dosyć uniwersalny i ma głównie charakter humanistyczny oraz praktyczny. Większość zajęć nastawiona będzie na ćwiczenia, by po studiach posiadać wiedzę umożliwiającą pracę w dobrze płatnym i kreatywnym zawodzie. No właśnie, co będzie można robić po tych trzech latach?
Praktyczne i teoretyczne zajęcia dotyczące rynku gier wideo, organizacji produkcji, scenariopisarstwa oraz warsztatu testera i lokalizatora gier, przygotują Was do podjęcia zatrudnienia w przestrzeni polskiego game devu w różnorodnym zakresie. Będziecie analitykami i krytykami wchodzącymi na rynek gier wideo (dlatego tak ważna w przypadku tego kierunku studiów jest współpraca z firmami produkującymi gry), popularyzatorami specjalistycznej wiedzy i umiejętności groznawczych, ale również trenerami, nauczycielami i animatorami promującymi gry cyfrowe w życiu społecznym i kulturalnym.

Na pierwszy rok przyjętych zostanie 30 osób. Jeśli jesteście zainteresowani szczegółami kierunku, to możecie zajrzeć na jego główną stronę, gdzie znajdziecie plan studiów oraz ich opis.

 

Co sądzicie o groznastwie? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.