Google wycofuje się z blokady AdBlocka

Google wycofuje się z blokady AdBlocka

Gigant z Mountain View niedawno ogłosił, że planuje dokonać modyfikacji, które miałyby ograniczyć możliwość blokowania reklam. Dziś użytkownicy Google Chrome mogą spać spokojnie i nie martwić się o działanie swojej przeglądarki, bowiem żadna zmiana jednak nie będzie miała miejsca.


Oficjalnym powodem chęci do zmian miało być przyspieszenie programu oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa. Zweryfikować sens planowanych działań postanowili programiści rozszerzenia Ghostery. Ich badania jasno obrazują, że blokowanie reklamowych treści nie ma wielkiego wpływu na wydajność. Zaraz po opublikowanych wynikach niezadowoleni użytkownicy mogli przeczytać taki wpis od Google:
Ekosystem Chrome jest żywy i zróżnicowany, co pozwala na zaistnienie niezliczonych przypadków użycia, które w innym razie byłyby niemożliwe. Zobowiązujemy się do zachowania tego ekosystemu i zapewnienia użytkownikom możliwości dalszego dostosowywania przeglądarki Chrome do ich potrzeb. Obejmuje to kontynuację obsługi rozszerzeń, w tym blokerów treści, narzędzi programistycznych, funkcji dostępności i wielu innych. Naszym celem nie jest – i nigdy nie było – zapobieganie blokowaniu treści.



Nie można mieć pewności, że słowa te to do końca prawda. Prawdopodobnie są wynikiem strachu spowodowanego możliwą utratą aktywnych użytkowników. W końcu życie z ciągle pojawiającymi się reklamami dla niektórych wydaje się być już nie do przyjęcia w dzisiejszych czasach.

avatar

Angelika Kaluga

Brak opisu