Google w końcu zdradziło przychody z reklam na YouTube

Google w końcu zdradziło przychody z reklam na YouTube

Platforma YouTube od 2006 roku należy do Google. Koncern zapłacił wtedy za usługę 1,65 miliarda dolarów. Przez lata pilnie strzeżono informacji na temat przychodów pochodzących z reklam na YouTube - "tajemnica" nareszcie została zdradzona.


Przez wiele lat słyszało się teorie, jakby Google praktycznie nie zarabiał na YouTube i musiał dokładać do rozwoju platformy. Być może przez pewien okres tak było, lecz ciągle rosnąca popularność serwisu i mnogość reklamodawców sprawiła, że YouTube stanowi obecnie żyłę złota (przynajmniej w tym jednym aspekcie).

Jak się okazuje, w zeszłym roku łączne przychody z reklam na YouTube wyniosły około 15 miliardów dolarów. Wynik robi wrażenie - zwłaszcza, jeśli porównamy go do początkowego wkładu Google w wysokości 1,65 miliarda dolarów. Bardziej szczegółowych danych dostarcza poniższa tabela.



Dlaczego konglomerat Alphabet dopiero teraz zdecydował się na opublikowanie tego typu danych? Powodem ma być "chęć dostarczania większej ilości informacji na temat biznesu i możliwości rozwoju.

Trudno jednak określać rentowność YouTube na podstawie jednego elementu. Nie znamy wydatków spółki na m.in. rozwój algorytmów czy treści premium, więc koniec końców... YouTube nadal dla Google może się nie do końca opłacać finansowo.

 

Co sądzicie o wynikach YouTube? Dajcie znać w komentarzach!


Źródło: Business Insider

avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.