Smart Reply odpowie samo na wiadomości

Smart Reply odpowie samo na wiadomości

Dwa lata temu Google zaczęło wprowadzać w życie projekt Simple Reply, którego głównym założeniem jest to, aby system poprzez dobór odpowiednich algorytmów pokazywał nam konkretny zbiór odpowiedzi na daną wiadomość - funkcja ta działa dopiero na kilku aplikacjach, lecz niedługo ten stan rzeczy ma ulec zmianie.


Na samym początku rozwiązanie to zagościło w aplikacji klienta poczty Google, potem pojawiło się na Gmail'u. Aktualnie w ramach programu Area 120 (przedsięwzięcia Google mającego na celu pomaganie małym firmom w tworzeniu nowych produktów) planowane jest poszerzenie tej funkcji na wszystkie największe aplikacje, które służą do konwersacji. Na pierwszy ogień idzie Hangouts oraz Android Messages. Jak to będzie wyglądać?

Użytkownikowi wyświetli się łatwo dostępne powiadomienie, z którego bezpośrednio będzie mógł wybrać szybką odpowiedź na konkretne zapytanie.

Przykład dostępnych opcji odpowiedzi w Hangouts


W przypadku pytań odnośnie tego, kiedy dana osoba może spodziewać się nas w domu do odpowiedzi wykorzystywana może być nasza lokalizacja, aby wiadomość zwrotna była jasna i przejrzysta jak na zrzucie ekranu poniżej.

Przykład wykorzystania lokalizacji w aplikacji Android Messages


Taka propozycja od Google może być naprawdę ciekawa, jeśli algorytmy naprawdę będą porządnie dobierać wiadomości jakimi ewentualnie moglibyśmy się posłużyć. Na razie wszystko jest w fazie testów, więc na oficjalną implementację w poszczególnych aplikacjach na pewno jeszcze poczekamy. Warto też zaznaczyć, że osoby odpowiedzialne za funkcję Smart Reply planują wprowadzić ją także w takich programach jak WhatsApp, Facebook Messenger czy Skype.

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.