Google nagrodzi najlepsze kampanie na polskim YouTube

Google nagrodzi najlepsze kampanie na polskim YouTube

Ruszyła pierwsza polska edycja konkursu YouTube Works Awards organizowanego przez Google we współpracy z Kantarem. Jego celem jest nagrodzenie agencji reklamowych, które stworzyły najskuteczniejszą kampanię z użyciem platformy.


YouTube Works Awards to projekt zainicjowany w 2017 roku. Chodzi w nim o wyróżnienie jak najbardziej kreatywnej i najskuteczniejszej kampanii reklamowej przeprowadzonej w konkretnym kraju. Teraz konkurs trafił do Polski.

Swoich faworytów mogą zgłaszać m.in. marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe  oraz niezależni twórcy. W konkursie jednak wziąć mogą udział wyłącznie kampanie zrealizowane w okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku. Co ważne, kampanie te musiały odbywać się m.in. za pośrednictwem YouTube.

Źródło: YouTube


Jeśli zaś chodzi o kategorie, to jest ich pięć + Grand Prix:

  • Multiscreen Excellence - doceniamy kampanie, które twórczo łączą wykorzystanie wielu mediów. Ważny jest dla nas sposób użycia naszej platformy w ramach kompleksowej kampanii, obejmującej zarówno media tradycyjne jak i cyfrowe. Zwracamy uwagę na kreatywne planowanie, dopasowanie kanałów do publiczności, zaskakujące wykorzystanie ekranów, spójność w użyciu wielu mediów, doskonale dobrane reklamy kontekstowe, a także dobór mediów do osiągnięcia celów rynkowych. Nagradzamy strategie mediowe, które są holistyczne i skuteczne biznesowo.

  • Ingenious Insight - doceniamy kampanie, które opierając się na mocnych insightach, wykorzystują zalety naszej platformy. Ważne jest dla nas wszystko, co wiąże się z konkretnym insightem – prawdziwość i świeżość obserwacji, dopasowanie do widzów, przełożenie na ideę kampanii, wykorzystanie do zaplanowania działań i wyboru najlepszych kanałów dotarcia. Bardzo szanujemy też tytaniczną pracę, poświęconą na zrozumienie odbiorców, pogłębienie spostrzeżeń oraz wyprowadzenie trafnych wniosków. Nagradzamy insighty, które doskonale pracują na naszej platformie.

  • Action Driver - doceniamy kampanie, w których nasza platforma skłoniła konsumentów do działania. Ważne jest dla nas to, że odbiorcy zrobili coś naprawdę… Zarejestrowali się na stronie, kupili produkt czy wręcz przeciwnie – zbojkotowali go, podpisali petycję, zebrali pieniądze, utworzyli ruch, przeciwstawili się niesprawiedliwości i nierównemu traktowaniu, przyczynili się do rozpropagowania idei albo swoim zaangażowaniem uruchomili globalną akcję. Nagradzamy kampanie, które pobudzają do działania.

  • Creative Effectiveness - doceniamy kampanie, w których doskonały pomysł zadecydował o sukcesie biznesowym. Ważne są dla nas kreatywna jakość i błyskotliwa realizacja. Oceniamy moc opowiadanej historii, pomysłowość scenariusza, adekwatność, doskonały dobór bohaterów, dbałość o detale egzekucyjne, prostotę w przekazie i spójność w działaniu, a także – co bardzo ważne, wpływ, jaki koncepcja kreatywna miała na osiągnięte wyniki. Nagradzamy świetne pomysły, które świetnie działają!

  • Small Budget, Big Results - doceniamy kampanie, które pomimo niedużych środków odniosły ogromny sukces. Ważne jest dla nas to, że pomysł okazał się silniejszy niż ograniczenia budżetowe. Mało tego, pomimo tych problemów, kampania przyniosła oszałamiające wyniki. Eksperyment i innowacja. Świeże myślenie i głód sukcesu. Przezwyciężenie trudności i twórcze wykorzystanie naszej platformy. No i… rozgłos, który zyskała kampania; on gra tutaj główną rolę. Nagradzamy małe kampanie, które okazały się wielkie!

  • Grand Prix - najbardziej cenimy taką kampanię, która wyszła poza swój reklamowy charakter i stała się częścią popkultury. Najważniejszy jest dla nas przełomowy, pod każdym względem, charakter pracy. Zaczynając od zaskakującego insightu i genialnego pomysłu, poprzez efektywny dobór mediów, doskonałą realizację, siłę w każdej egzekucji, aż po dokładnie zmierzone i udokumentowane rezultaty. Po prostu, kampania musi chwytać za serce i pobudzać umysł do działania. Nagradzamy koncept, który w spektakularny sposób podbił rynek!


Niezależne jury wybierze zwycięzców w dwóch rundach. Propozycje kampanii nadsyłać można za pośrednictwem strony przedsięwzięcia do 15 września 2021 roku. Ogłoszenie laureatów nastąpi w październiku.

 

Co sądzicie o YouTube Works? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.