Blokowanie reklam przez Google Chrome startuje już dziś - tak wygląda!

Blokowanie reklam przez Google Chrome startuje już dziś - tak wygląda!

Walki z uciążliwymi reklamami w internecie, o której pisaliśmy na łamach naszego serwisu w grudniu ciąg dalszy. Kolejny krok w tym kierunku postawili twórcy przeglądarki Google Chrome, którzy od dnia dzisiejszego przystąpili do blokowania najbardziej agresywnych reklam. O co dokładnie chodzi?


Nowa poprawka ma zaradzić na najbardziej uciążliwe reklamy - zarówno te na urządzeniach mobilnych, jak i w wersji desktopowej. Mówimy tu przede wszystkim o reklamach wyskakujących z automatycznie włączonym dźwiękiem, te z tzw. timerem, które można zamknąć dopiero po określonym czasie czy duże bannery zasłaniające całą stronę. Całość oczywiście będzie pod pełną kontrolą użytkownika, który w razie potrzeby będzie mógł włączyć automatycznie zablokowane reklamy.



System ten naprawdę ma sens - także dla samych twórców reklam. Dana reklama nie jest od razu blokowana. Najpierw wysyłane jest zgłoszenie do jej twórcy, po czym ma on czas około miesiąca na dostosowanie jej do aktualnych standardów. Według pierwszych komentarzy od Google są już pierwsze sukcesy. Niespełna połowa stron, które już otrzymały zgłoszenie od razu poprawiły swoje reklamy. Istnieje specjalna strona z normami, jakie muszą przestrzegać obecnie reklamy.



Wygląda na to że Chrome próbuje ubiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Z jednej strony chce usunąć niechciane reklamy, z drugiej oferuje całkiem niezłą współpracę w kwestii ich dalszego dostosowania. Nie jest to zabieg przypadkowy. W końcu Chrome jest obecnie liderem jeśli chodzi o internetowe przeglądarki i z pewnością nie chce tej pozycji stracić.

Piotr Gołaś

Student administracji, fan Królewskich, miłośnik uniwersum Tolkiena, Gwiezdnych Wojen, muzyki z lat '80 oraz gier - szczególnie tych z klasycznego NES-a. W wolnym czasie lubi napisać tekst z dowolnej dziedziny szeroko rozumianej popkultury.