Blokowanie reklam Google Chrome już niedługo zlikwiduje nachalne i szkodliwe dla urządzeń reklamy

Blokowanie reklam Google Chrome już niedługo zlikwiduje nachalne i szkodliwe dla urządzeń reklamy

Irytujące reklamy do problem chyba każdego internauty. Jednak już na początku przyszłego roku kłopot może zostać rozwiązany, a wszystko dzięki nowej wersji przeglądarki Google Chrome, która będzie automatycznie blokować niechciane i narażające nasze urządzenie na spadek wydajności reklamy. 








Technologia, która pojawi się już niedługo w przeglądarkach na naszych komputerach i telefonach, będzie działać zgodnie z ustaleniami organizacji "Coalition for Better Ads". Co to dokładnie znaczy? Reklamy będą musiały być podporządkowane wyznaczonym standardom, ustalonym po przeprowadzeniu badań na użytkownikach internetu z całego świata.

Wśród stron, które zadeklarowały zmiany związane z reklamami znajdziemy między innymi Google, Facebook czy The Washington Post.



Wyniki badań pokazały, że istnieją 4 typy reklam wyświetlanych na komputerach oraz 8 typów na urządzeniach mobilnych, które są szczególnie nielubiane przez użytkowników sieci. Jedne z najbardziej denerwujących reklam, to te z automatycznie odtwarzającym się dźwiękiem. Oprócz tego, internautów najbardziej irytują duże bannery oraz ogłoszenia zmuszające do odczekania przed skorzystaniem ze strony. W kwestii telefonów, wyróżnić można natomiast mrugające i animowane reklamy.



Po ogłoszeniu decyzji wiele osób zaczęło zastanawiać się, jak ta zmiana wpłynie na samo funkcjonowanie Google. Po zaakceptowaniu standardów firma sama będzie musiała wyczyścić i usunąć część reklam od swoich wydawców, którzy swoje ogłoszenia pokazują w ramach sieci reklamowej Google.




avatar

Marysia Sicinska

W redakcji APYnews od listopada 2016 roku. Uwielbia grać w gry komputerowe oraz oglądać jak robią to inni. Interesuje się również muzyką.