Google gubi się i blokuje własne reklamy

Google gubi się i blokuje własne reklamy

Jednym z priorytetów Google jest walka z reklamami, które zamiast zachęcać użytkowników, wprowadzają ich w błąd. Takie akcje ze strony korporacji są naprawdę pożądane przez wielu internautów dopóki firma nie zaczyna blokować... swoich własnych spotów. 


Wyświetlany komunikat po kliknięciu w klip reklamowy oznajmiał, że materiał został zablokowany z powodu złamania zasad dotyczących spamu, treści wprowadzających w błąd czy oszustwo. Chodzi o reklamę komputerów przenośnych z systemem ChromeOS.



Prawdopodobnie taki stan rzeczy wywołali użytkownicy, którzy zaczęli masowo zgłaszać spot reklamowy, a tym samym algorytm Google uznał, że jest on niestosowny i po prostu go zablokował. Materiał w ten sposób trafił później do odpowiedniego moderatora, który po analizie stwierdził, że w żaden sposób nie gwałci on zasad.

Winić należy także nieperfekcyjny algorytm, który w pełni nastawiony na automatyzację wszelkich działań czasami gubi się w obliczeniach i wywołuje nieprzewidziane skutki. Warto w tym momencie przypomnieć sobie chociażby zeszłoroczną akcję na Facebooku, kiedy usunięty został profil Marszu Niepodległości dzięki licznym zgłoszeniom za propagowanie symboli faszystowskich. Narodowców ten krok skłonił wtedy do założenia platformy Polfejs.

 

 

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.