Gmail ograniczy zjawisko scamu dzięki nowej funkcji

Gmail ograniczy zjawisko scamu dzięki nowej funkcji

Już niedługo Gmail wyświetli logo firmy przy otrzymywanym mailu. W ten sposób ograniczone ma zostać zjawisko scamu, kiedy to użytkownicy oszukiwani byli przez osoby podszywające się pod np. znane korporacje.


Dosyć często słyszy się, iż ktoś został oszukany, bo uwierzył we wiadomość nadesłaną rzekomo przez np. platformę streamingową głoszącą, iż musi przelać określoną ilość gotówki. Google chce zaradzić tego typu sytuacjom poprzez wprowadzenie interesującej nowości do klienta pocztowego Gmail.

Mowa o wykorzystaniu standardu BIMI - Brand Indicators for Message Identification. Pozwala on na uzyskanie zweryfikowanych log wybranych firm. Testy funkcjonalności rozpoczęły się jeszcze w tamtym roku, lecz teraz staje się ona powszechna.

Jej zasadę działania ukazano na przykładzie Bank of America:

Źródło: Google (via 9to5google)


Proces uwierzytelniania grafik może trochę zająć, więc nie należy spodziewać się, iż logotypy wszystkich nadawców będą nagle widoczne. Ich obecność może jednak niewątpliwie pomóc w weryfikacji potencjalnie fałszywych wiadomości.

Co sądzicie o nadchodzącej nowości? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.