Fortnite In Real Life w Krakowie - tak YouTuberzy promowali MeetUp 2018

Fortnite In Real Life w Krakowie - tak YouTuberzy promowali MeetUp 2018

Najważniejsze wydarzenie polskiej sceny YouTube zbliża się do nas wielkimi krokami i już w sobotę w krakowskiej Tauron Arenie pojawi się około 100 YouTuberów, żeby spotkać się ze swoimi widzami. Takie wydarzenie musiało zyskać promocję na miarę rangi, którą posiada, dlatego też organizatorzy nawiązali współpracę z miastem Kraków. 


Trójka Ambasadorów MeetUp 2018 Kraków w postaci Reziego, Izaka i Friza promowała tegoroczne wydarzenie trzema filmami Fortnite In Real Life, o czym pisaliśmy tutaj.  Jak mogliśmy się dowiedzieć z przygotowanych materiałów promocyjnych twórcy doskonale odnaleźli się w Krakowie, między innymi dlatego, że samo miasto dało im ku temu świetne możliwości.



O tegorocznej współpracy nad promocją największego spotkania w Polsce YouTuberów z widzami opowiedział Andrzej Kulig - Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Polityki Społecznej, Kultury i Promocji Miasta:
Kraków jest miastem, które świetnie łączy szacunek do tradycji z otwarciem na nowoczesność. Kraków nie tylko podąża za trendami, ale często je wyznacza. W działaniach promocyjnych coraz częściej wykorzystujemy wzrastającą rolę nowych mediów, kanałów społecznościowych, doceniając popularność ich twórców, takich jak youtuberzy. Dlatego po raz kolejny jesteśmy miastem - gospodarzem imprezy, która przyciąga internetowe osobowości i rzesze ich fanów. Kraków chętnie włącza się w to wydarzenie, współpracuje z youtuberami i obserwuje ten swego rodzaju społeczny fenomen. Mamy nadzieję, że wśród uczestników i gości tej imprezy znajdą się wizjonerzy, którzy w przyszłości zrewolucjonizują środki komunikacji społecznej.

Tak udana współpraca miasta Kraków z YouTuberami jest efektem zeszłorocznego sukcesu, o którym wypowiada się Rafał Perkowski - Zastępca Dyrektora Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa:
Ubiegłoroczna współpraca pokazała, jak ważne są kanały, takie jak YouTube, w promocyjnej działalności i niestandardowym informowaniu o ofercie miasta – zwłaszcza jeśli chcemy dotrzeć do młodych osób. Zasięg ubiegłorocznej kampanii, w ramach której współpracowaliśmy z Izakiem i Rezim,  to ponad 4 220 000 odsłon (YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat), a ekwiwalent reklamowy publikacji związanych z imprezą w samych tylko mediach społecznościowych wyniósł blisko 2 mln zł.  Przygotowane w tym roku filmy z udziałem youtuberów takich jak Rezi, Izak i Friz (ich internetową działalność obserwuje ok. 6,7 mln osób) tylko przez weekend osiągnęły ponad milion odsłon. A gorączka związana z organizowanym w Krakowie, największym polskim spotkaniem społeczności YouTube, dopiero się zaczyna.

Zaistniała współpraca między organizacją tak dużego eventu, jakim jest MeetUp, a miastem Kraków dowodzi, że YouTube w istocie jest fenomenem społecznym, a przyszłość takich imprez jawi się niezwykle jaskrawych barwach. Cieszymy się, że tego typu wydarzenia są wspierane przez władze jednego z największych miast w Polsce i jesteśmy pewni, że to wszystko przełoży się na sukces tej imprezy.

avatar

Grzegorz Majchrzak

Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.