Facebook zapowiada nowe narzędzia monetyzacyjne

Facebook zapowiada nowe narzędzia monetyzacyjne

Facebook zapowiada, że zostanie wprowadzonych wiele nowych narzędzi do systemu monetyzacji. Główne zmiany będą dotyczyły funkcji Ad Breaks, która odpowiada za umieszczanie przerw reklamowych w trakcie trwania filmu.


Ad Breaks to nic innego jak bloki reklamowe umieszczane w czasie trwania filmów na Facebooku. Podział zysków wynosi odpowiednio - 55% dla twórcy i 45% dla platformy. Aby móc zarabiać wymaganych jest co najmniej 10 tys. obserwujących dany fanpage, a także 30 tys. jednominutowych wyświetleń osiągniętych w 2 miesiące. Obecnie Facebook automatycznie wybiera typ przerwy na reklamę - blok w trakcie filmu, reklama przed rozpoczęciem filmu lub reklama graficzne, która pojawia się pod materiałami wideo. W przyszłości Facebook da twórcom możliwość wybierania nieprzerywalnych reklam w dowolnym momencie trwania filmu.

Ponadto Facebook udostępni autorom szczegółowe dane statystyczne, pozwalające skuteczność i zaangażowanie. Podobny panel od dłuzszego czasu funkcjonuje na platformie YouTube. Firma umożliwi również markom bardziej bezpośrednie dotarcie do odbiorców, dzięki wykorzystaniu ukierunkowanym, spersonalizowanym reklamom, dostosowanym do potencjalnych widzów na podstawie ich preferencji.



Dodatkowo Facebook wprowadza płatne subskrypcje znane chociażby z Twitcha czy YouTube'a. Donatorzy będą mogli otrzymać w zamian dodatkowe bonusy na czacie i inne profity. Domyślna kwota wymagająca wpłacenia, by stać się subskrybentem to 4,99$ miesięcznie, jednakże autor może ustalić ją dowolnie w zakresie od 99 centów do 99 dolarów. Stawka należna twórcom z tytułu uzyskania subskrybenta prezentuje się zdecydowanie bardziej okazale, ponieważ zatrzymują dla siebie oni 70% zysków.

Facebook testuje również opcję wręczania ulubionym twórcom "gwiazdek", pełniących rolę żetonów. Istnieje możliwość wsparcia kilkoma darmowymi gwiazdkami wartymi jeden cent. Przy chęci szczodrzejszej donacji należy wspomniane gwiazdki zakupić za gotówkę.



Facebook zdecydowanie nie chce stać w tyle za pozostałymi platformami skupionymi na filmach i transmisjach na żywo. Nowe rozwiązania wydają się ciekawe i być może zachęcą wielu twórców do zainteresowania się ofertą platformy Marka Zuckerberga.

Źródło: Tubefilter

avatar

Patryk Bałajewicz

Brak opisu