Facebook zatrudnia ponad 1000 osób do walki z nieuczciwymi reklamami!

Facebook zatrudnia ponad 1000 osób do walki z nieuczciwymi reklamami!

Według milionów internautów reklamy są najbardziej irytującą rzeczą, jaką można spotkać na niemalże każdej stronie internetowej. Szczególnie na największych światowych portalach społecznościowych, gdzie aż roi się od reklamodawców, którzy nie zawsze przestrzegają prawa. Z takimi ludźmi postanowił walczyć Mark Zuckerberg zatrudniając ponad 1000 osób do walki z nieuczciwymi reklamami. 


Nie od dziś wiadomo, że internet jest najszybszym sposobem na wyszukanie pożądanych treści. To właśnie tu dziennie wpada tysiące  wiadomości, które często mijają się z prawdą. Łatwo więc dostrzec, że nie trudno jest zmanipulować opinie publiczną. Nie tak dawno głośno było na temat wykupowania przez Rosjan reklam na Facebooku, w celu zmiany zdania społeczeństwa w nadchodzących wyborach w Stanach Zjednoczonych. Władze Facebooka przyznały się, że w ciągu 2 lat blisko 470 fałszywych kont i stron wydało ponad 100 tysięcy dolarów na emisje reklam, nie zawsze zgodnych z prawem. Wszystko po to by wywołać szum wśród amerykańskiego narodu.



W związku z powyższymi wydarzeniami Facebook w końcu postanowił wziąć sprawy w swoje ręce. Nigdy nie oszczędzali się, szczególnie jeśli w grę wchodzi dobre mienie i bezpieczeństwo ich portalu. W celu walki z reklamami niezgodnymi z regulaminem, postanowiono zatrudnić ponad 1000 osób, których zadaniem będzie moderacja nad poszczególnymi ogłoszeniami. Ponadto polepszą się algorytmy, odpowiedzialne za wykrywania złośliwych reklam. Jak wiadomo istotną rzeczą nie jest tylko ich treść, ale i kontekst, co czyni pracę moderatorów znacznie trudniejszą.



Warto również wspomnieć, że nie jest to pierwsze tak masowe zatrudnienie ze strony Facebooka. W maju przyjęto blisko 3 tysiące ludzi, odpowiedzialnych za zwalczanie materiałów niezgodnych z treścią, mowa tu o wszelakich aktach przemocy, jak morderstwa czy samobójstwa. Ponadto do końca ubiegłego roku portal przyjął dodatkowych 17 tysięcy nowych pracowników. Mimo iż stale rośnie liczba osób zatrudnionych na stronie, to wciąż nie przekłada się ona na liczbę użytkowników, która wynosi około 2 miliardy i liczbę reklamodawców, których jest już 5 milionów.

Agniecha Szyda

Od 6 lat moją pasją jest YT. W wolnym czasie lubię pograć w gry z przyjaciółmi. Poza tym interesuję się podróżowaniem oraz sportem, a dokładniej siatkówką i paintballem.