Facebook Gaming testuje rozszerzenie opcji darowizn i przerwy na reklamy

Facebook Gaming testuje rozszerzenie opcji darowizn i przerwy na reklamy

Facebook Gaming stale próbuje dorównać czołowym platformom streamingowym. Teraz gigant podjął ważny krok, który może mu w tym pomóc. Portal rozpoczął bowiem testy funkcji darowizn oraz przerw na reklamy, które usprawnią opcję monetyzacji dla twórców serwisu.


O dotacjach na Facebook Gaming mówi się już od ponad roku. Teraz gigant rozpoczął testy rozszerzenia, w którym wykorzystuje się  "gwiazdki". System polega na wykupowaniu wirtualnej monety. 10 gwiazdek otrzymamy za darmo, 45 gwiazdek 0,99$, a 145 gwiazdek 2,99$. Gwiazdy możemy przekazać twórcom, którzy później zostaną na tej podstawie rozliczeni i otrzymają część wartości darowizny. Do tej pory funkcja była dostępna na wybranych transmisjach na żywo, natomiast teraz ma zostać wprowadzona do usługi VOD na Facebook Gaming, czyli także na transmisjach nagranych i zamieszczonych na platformie. Dodatkowo serwis podzielił się nowymi opcjami wyświetlania dotacji.



Oprócz tego, Facebook Gaming pracuje nad funkcją przerw na reklamy podczas streamów. Do tej pory funkcja była dostępna na materiałach wideo na Facebooku, jednak nie była dostępna na transmisjach na żywo. Portal testuje opcję ręcznego uruchamiania 30, 90 i 150-sekundowych reklam. Co bardzo interesujące, oprócz standardowych wideo od reklamodawców, wyświetlane będą także przygotowane przez twórców oraz widzów materiały na podstawie klipów czy tzw. "wezwanie do działania", czyli spoty zachęcające np. do obserwacji profilu czy dołączenia do grupy twórcy na Facebooku.

Spore zmiany jakie czekają Facebook Gaming obecnie są w fazie testów, które z czasem będą obejmowały coraz więcej użytkowników. Jeśli wszystko pójdzie po myśli serwisu Marka Zuckerberga, nowe funkcje wkrótce zawitają na FB Gaming.

Źródło: Tubefilter

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. Zainteresowany tematyką wideo w internecie oraz influencer marketingiem od blisko 10 lat.