Platformy Disneya pokonują Netflixa w liczbie subskrypcji

Platformy Disneya pokonują Netflixa w liczbie subskrypcji

The Walt Disney Company może się pochwalić świetnymi wynikami swoich serwisów streamingowych. Wprowadzenie Disney+ w kolejnych krajach przyczyniło się do ogromnego wzrostu liczby subskrybentów na wszystkich platformach przedsiębiorstwa. Disney w końcu prześcignął Netflixa.


Wraz z końcem drugiego kwartału 2022 roku, Grupa Walt Disney podzieliła się wynikami swoich serwisów streamingowych - Disney+, ESPN+ oraz Hulu. Gigant najwięcej nowych klientów pozyskał z rynków zagranicznych. Sam Disney+ otrzymał aż 14,4 mln subskrypcji w 3 miesiące.

Koncern mocno łączy wyniki trzech wspomnianych platform i podaje, że ich łączna liczba klientów wynosi aktualnie 221,1 mln. Oznacza to, że Disneyowi po raz pierwszy udaje się wyprzedzić wieloletniego króla streamingu, czyli Netflixa. Ten zaś uzyskał liczbę 220,67 mln subskrybentów.



Poinformowano również o przyszłych zmianach w cenie abonamentu dla Disney+. Mają one związek z wprowadzeniem w USA wersji Disney+ z reklamami (czyli planu wykorzystywanego także przez Netflixa) Od teraz starą cenę 7,99$ amerykanie zapłacą za opcję z przerwami na reklamy, natomiast wersja bez reklam dostanie wyższą cenę - 10,99$ za miesiąc.

Co więcej? W ostatnim kwartale Disney zanotował rekordowe przychody, w postaci 21,5 mld dolarów. Oznacza to wzrost aż o 26%. Jak widać, firma nie zwalnia tempa, a wśród konkurencji robi się coraz goręcej.

Źródło: Press.pl

Dawid Ignasiak

Student dziennikarstwa na UMK w Toruniu. Pasjonat nowoczesnych mediów, psychologii oraz sztuki iluzji.