Breaking News już nie tylko w telewizji, ale także na Facebooku!

Breaking News już nie tylko w telewizji, ale także na Facebooku!

Facebook postanowił pozwolić wydawcom, którzy działają na Facebooku wyróżnić swoje posty za pomocą specjalnej etykiety Breaking News. Nowa forma zwiększania zasięgu czy rzeczywiście przydatny dodatek?


Specjalna etykieta dodawana do "łamiących wiadomości" ma za zadanie wyróżnić treści przekazywane przez serwisy internetowe. Dzięki niej w naszych aktualnościach bez problemu znajdziemy te posty, które są najpilniejsze i z ostatniej chwili. Dla użytkowników Facebooka może więc to być całkiem przydatna zmiana, ale z drugiej strony także ryzykowna, bo nasza uwaga jest jeszcze bardziej pochłaniana.



Co to natomiast znaczy dla wydawców? Dla nich jest to na rękę, ponieważ zasięgi posta z etykietą Breaking News rosną średnio o 7%, pojawia się 4% więcej komentarzy, a 11% więcej użytkowników chce się takim postem podzielić. Jednak żeby nie było tak kolorowo, Facebook ograniczy możliwość użycia tej etykiety do jednej dziennie. Będzie istniała jednak specjalna pula pięciu dodatkowych etykiet, które można wykorzystać wtedy, gdy w ciągu jednego dnia dzieje się naprawdę dużo. Etykieta będzie jednak ograniczona czasowo do maksymalnie 6 godzin.

Funkcja ta jest już testowana od kilku miesięcy w Stanach Zjednoczonych, ale przyjęła się tak dobrze, że eksperyment z nią związany zostanie rozszerzony o 50 nowych wydawców z: Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Europy i Australii. Bardzo prawdopodobne więc, że już niedługo nie będziemy musieli włączać telewizora, by wysłuchać klasycznego breaking newsa, gdyż wystarczy tylko skinąć palcem na Facebooku.

avatar

Grzegorz Majchrzak

Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.