Automatyczne wyciszanie reklam w Chrome wycofane!

Automatyczne wyciszanie reklam w Chrome wycofane!

Chrome miał się stać dużo bardziej przyjazną przeglądarką dla internautów poprzez automatyczne wyciszanie reklam. No właśnie, miał, bo cały misterny plan wziął w łeb.


Algorytm miał odpowiadać za automatyczne wyciszanie reklam wideo na odwiedzanych stronach internetowych. Miał on także uczyć się zachowania użytkowników i sam dostosowywać, które strony mają być blokowane, a które działać normalnie.



Brzmi to jednak zbyt pięknie, by było możliwe, bo okazało się, że ta funkcja sprawiła więcej problemów niż pożytku, dlatego została wycofana. Web Audio API, które było zaimplementowane do Chrome'a przez Google faktycznie było skuteczne i blokowało reklamy z dźwiękiem, ale jednocześnie także powodowało masę błędów w aplikacjach i grach internetowych. Wielu internautów skarżyło się nawet na to, że nie mogą w ogóle pracować na przeglądarce.  Blokowanie reklam zostało więc wycofane z Chrome'a.

Kiedy powróci? Najprawdopodobniej w październiku tego roku, bo według Chrome'a funkcja pojawi się wraz z 70 wersją przeglądarki. Do tego czasu programiści mają zastosować się do nowych wytycznych i naprawić wszelkie usterki.

avatar

Grzegorz Majchrzak

Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.