Wiemy kiedy Google Chrome zablokuje złośliwe reklamy!

Wiemy kiedy Google Chrome zablokuje złośliwe reklamy!

W internecie dziennie spędzamy kilka godzin, a jego przeglądanie staje się coraz trudniejsze. Wiele reklam wręcz zalewa strony, na których "urzędujemy", a wyłączenie ich często sprawia niemały problem. Dlatego też użytkownicy już wkrótce uwolnią się od części z nich, zwłaszcza tych najbardziej irytujących. 


Jakiś czas temu pisaliśmy o nowości, jaką zamierza wprowadzić Chrome. Data oficjalnego wdrożenia nie była wówczas jednak znana, aż do teraz. Aktualizacja ta będzie blokować cztery typy reklam na komputerze i osiem na telefonach komórkowych, które użytkownicy wskazali jako szczególnie irytujące w specjalnych ankietach i badaniach. Zmiana ta wprowadzona będzie dopiero w nadchodzącym roku - 15 lutego. Można by rzec, że to idealny spóźniony prezent na Walentynki, bądź dla obchodzących dzień później święto Singli.



Jak już wcześniej wspomnieliśmy, tylko część reklam będzie blokowanych. Mowa tu głównie o takich, które szczególnie opóźniają ładowanie stron, zasłaniają większość ekranu czy przeszkadzają w przeglądaniu strony. Celem tego zabiegu jest przede wszystkim pokazanie użytkownikom, że zewnętrzne dodatki blokujące reklamy nie będą już konieczne. Uciążliwość reklam będzie oceniana na podstawie wytycznych opracowanych przez Coalition for Better Ads, w którego badaniu udział wzięło ponad 25 tysięcy internautów.



Wraz z nadchodzącą zmianą nastąpi usuwanie poszczególnych typów reklam. Jeśli któreś z nich wciąż będą "zalegać" na stronie 30 dni po premierze wprowadzonej funkcji, Chrome zacznie je blokować zgodnie z przyjętymi praktykami. Dlatego też dla autorów stron internetowych będzie wprowadzona specjalna opcja, dzięki której będą mogli sprawdzić, czy wprowadzone poprawki spełniają określone wymagania.

Mimo iż zablokowanie reklam to niewątpliwie spore ułatwienie, to część osób może być zadowolona z wcześniej wspomnianych zmian. Mamy tu na myśli przede wszystkim mniejszych reklamodawców, którzy zaczęli już podnosić larum w sprawie monopolu Google'a. Jak wiadomo, dochód z poszczególnych reklam znacznie spadnie. Część osób negatywnie wypowiada się  o tej nowości, mówiąc o pozbywaniu się konkurencji. Według nich cała ta akcja ma wzmocnić pozycję na rynku pod pretekstem zadbania o dobro internautów.

Agniecha Szyda

Od 6 lat moją pasją jest YT. W wolnym czasie lubię pograć w gry z przyjaciółmi. Poza tym interesuję się podróżowaniem oraz sportem, a dokładniej siatkówką i paintballem.