Apple z listem i przeprosinami do użytkowników!

Apple z listem i przeprosinami do użytkowników!

Ostatnimi czasy byliśmy świadkami dużego zamieszania wokół marki Apple. Po początkowych podejrzeniach amerykański gigant oficjalnie przyznał się do spowalniania starszych modeli iPhone'ów, co wywołało ogromną falę krytyki, jaka spadła na firmę. Wściekli klienci złożyli nawet zbiorowy pozew w celu zadośćuczynienia za prowadzone ukryte praktyki. Do sprawy postanowili odnieść się sami oskarżeni w specjalnym liście.


Po tym jak sprawa zaczęła przybierać dla marki naprawdę nieprzyjemny obrót, Apple wystosowało oficjalny list z przeprosinami i wyjaśnieniem zaistniałej sytuacji.
Wiemy, że niektórzy z was czują, że Apple ich zawiodło. Przepraszamy.

Oczywiście prócz magicznego słowa "Przepraszam", na które zapewne wielu czekało, firma postanowiła także odnieść się do kilku kwestii i sprostować pewne nieporozumienia. Przede wszystkim jak możemy przeczytać w liście, intencją firmy nigdy nie było skrócenie żywotności produktów Apple jako takich, a bardziej zwiększenie żywotności baterii - niestety kosztem dość widocznej optymalizacji. Z racji tego, że baterie z biegiem lat pod wpływem różnych czynników nie są tak efektywne, jak po wyjęciu telefonu z pudełka, podjęto działania, aby bateria nie padła w najmniej oczekiwanym przez nas momencie i działała jak najdłużej.
Nie chcemy, aby któryś z naszych użytkowników stracił połączenie, przegapił okazję na zrobienie zdjęcia czy przerwał jakikolwiek inny fragment swojego doświadczenia z iPhonem, skoro możemy tego uniknąć.

Firma zaproponowała ze swojej strony pewne udogodnienie dla części pokrzywdzonych użytkowników. Wszyscy posiadacze iPhone'ów 6 i nowszych będą mogli wymienić swoje baterie na lepszych warunkach, mimo upłynięcia daty gwarancji. Przez cały 2018 rok usługa ta będzie kosztować nie 79, a 29 dolarów, czyli o całe 50 mniej.



Nie wygląda jednak na to, by cała sprawa miała skończyć się tylko w ten sposób. Zapewne Apple będzie czekała jeszcze długa przeprawa przez różnego rodzaju pozwy i sprawy w sądach. Wydaje się jednak, że to i tak nic w porównaniu ze stratami wizerunkowymi - nie ma co ukrywać, że niektórzy poczuli się mocno dotknięci takim ruchem firmy i nie prędko wrócą w szeregi jej potencjalnych odbiorców. Apple straciło zaufanie milionów użytkowników i trudno będzie je odbudować.

Piotr Gołaś

Student administracji, fan Królewskich, miłośnik uniwersum Tolkiena, Gwiezdnych Wojen, muzyki z lat '80 oraz gier - szczególnie tych z klasycznego NES-a. W wolnym czasie lubi napisać tekst z dowolnej dziedziny szeroko rozumianej popkultury.