Apple stawia na YouTuberów przy promocji Iphone X

Apple stawia na YouTuberów przy promocji Iphone X

Wielka premiera Iphone X już jutro, czyli w piątek 3 listopada, jednak przedpremierowe recenzje trafiają już do sieci. "Sieć" jest tutaj zbyt ogólnym określeniem, ponieważ większość recenzji znajduje się na YouTube. Apple zmienia nieco swoją politykę i wraz z premierą Iphone'a X  w większym stopniu stawia na YouTuberów.


Najwięksi YouTuberzy technologiczni na świecie mogli pochwalić się recenzją Iphone X szybciej niż dziennikarze związani z tradycyjnymi mediami. Ma to związek z nałożonym przez Apple embargo dla różnych źródeł, czyli okresem, do którego dany serwis bądź osoba nie mogą udostępnić recenzji lub informacji o danym przedmiocie. Apple ustaliło, że embargo dla wybranych YouTuberów na recenzję Iphone X wygaśnie dzień szybciej niż w przypadku serwisów takich jak The Verge czy The Wall Street Journal.



YouTube'owe kanały technologiczne, które uzyskały wcześniejsze pozwolenie na publikację recenzji to m.in.: Soldier Knows Best, BooredAtWork.com,  UrAvgConsumerTheiCollection. Wymienieni twórcy technologiczni tworzą zarówno duże kanały, takie jak UrAvgConsumer z około 1.4 milionową widownią oraz te mniejsze, jak BooredAtWork.com, które obserwuje niewiele ponad 200 tysięcy ludzi.


Istnieją już różne teorie dotyczące nowej polityki Apple. Jedni twierdzą, że YouTuberzy są bardziej zobligowani do utrzymania embarga, inni zaś są zdania, że Apple liczy na to, iż wcześniejszy dostęp dla YouTuberów do Iphone'a X wpłynie na ich bardziej pozytywne zdanie o najnowszym smartfonie. O ile są to czyste spekulacje, tak można śmiało zakładać, że Apple przez YouTuberów chce trafić do młodszej części grupy demograficznej znajdującej się na YouTube.


avatar

Grzegorz Majchrzak

Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.