Wystartowała pierwsza internetowa akcja społeczna inicjatywy Influencers4Good

Wystartowała pierwsza internetowa akcja społeczna inicjatywy Influencers4Good

W ostatnich dniach ruszyła pierwsza wspólna internetowa akcja społeczna Uniwersytetu SWPS oraz Influencers4Good pt. "#GodzinaDobra". Jesteście ciekawi na czym polega? Sprawdźcie sami! 


#GodzinaDobra jest pierwszą wspólną akcją społeczną, która łączy ekspertów i influencerów. Tytułowe przedsięwzięcie polega na prostej idei wykonania dobrego uczynku, który zostanie zrealizowany wedle własnych możliwości i preferencji.

Zadaniem uczestników jest uwiecznienie go na Instagramie lub Facebooku i opatrzenie hashtagami #GodzinaDobra #Influencers4Good oraz oznaczenie @influencers4goodpl na Instagramie lub Facebooku. Inicjatywa opiera się na zasadzie wyzwania, w którym nominujemy kolejne dwie osoby, by zrobiły to samo w ciągu 72 godzin. Do akcji może dołączyć jednak każdy w dowolnej chwili!

Na tę chwilę projekt wsparli już pierwsi influencerzy, w tym m.in. Toffiki, Glencu, Marek Wita, Szumi, MatkoJedyna, NiewyparzonaPudernica i inni. 

 



 




Wyświetl ten post na Instagramie





 

Post udostępniony przez Wiktoria Wierzgoń (@toffiki)






Pomysłodawcą tego wyzwania jest dziekan Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, prof. Tomasz Grzyb, jeden z czołowych polskich naukowców zajmujący się wpływem społecznym, który ideę akcji tłumaczy w następujący sposób:
Psychologia od wielu lat pokazuje w badaniach, że dobre gesty, uprzejme zachowania, pożyteczne uczynki realnie wpływają na świat dookoła nas. Co ciekawe, szczęśliwsi stają się nie tylko ci, którzy są ich beneficjentami - w zdecydowanie pozytywny sposób wpływają one także na tych, którzy czynią dobro. Jeśli sprzątasz las ze śmieci, pomagasz wnieść zakupy osobie z niepełnosprawnością czy po prostu mówisz komuś nieznajomemu, że ma fajną koszulkę - za każdym razem robisz uprzejmy gest nie tylko wobec tego kogoś, ale także wobec siebie.

Prof. Grzyb i Uniwersytet SWPS wspierają tym samym pierwszą akcję większej inicjatywy Influencers4Good, której celem jest łączenie dobrych, sprawdzonych influencerów z wybitnymi działaczami oraz ekspertami z kraju i zagranicy, aby móc adresować kompleksowe i złożone problemy w Polsce w sposób systemowy. Na stronie Influencers4Good czytamy m.in.: "Jesteśmy inicjatywą ludzi dobrej woli, influencerów, twórców zmian, akademików, działaczy, którzy są spragnieni lepszego świata. Łączymy nasze siły, by zaadresować złożone, problemy systemowe."




Źródło: influencers4good.pl


Co więcej, dowiedzieliśmy się także, że Influencers4Good wraz z partnerami ma w planach uruchomienie swojej pierwszej kampanii na jesień bieżącego roku. Tematem przewodnim tej akcji będzie depresja wśród młodzieży.

Wspominana akcja jest zdecydowanie czymś nowym w internecie, ale bez wątpienia dobrze widzieć, że tworzone są projekty, które poruszają istotne tematy i zachęcają do czynienia dobra. Warto także dodać, że Influencers4Good posiada instytucjonalne wsparcie Ashoki, czyli międzynarodowej organizacji zajmującej się wspieraniem zmian systemowych, a także ich odbiorców, promując wizję świata, w której każdy, bez względu na płeć, pochodzenie, wyznanie czy krąg kulturowy ma moc sprawczą, by zmieniać świat na lepsze.

Zachęcamy was zatem do udziału w opisanym przedsięwzięciu oraz do śledzenia dalszych poczynań Influencers4Good, szczególnie jeśli jesteście twórcami, którzy z wykorzystaniem swoich zasięgów, mogą przyczynić się do nagłośnienia dobroczynnych akcji wśród społeczności.

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. Zainteresowany tematyką wideo w internecie oraz influencer marketingiem od blisko 10 lat.