Nieprzygotowani z większą oglądalnością niż telewizyjne seriale!

Nieco ponad od miesiąca na YouTube możemy oglądać odcinki serialu "Nieprzygotowani", który jest kolejnym tworem ekipy Abstrachuje TV. Przez cztery tygodnie kanał zgromadził ponad 430 tysięcy stałych subskrybentów, a suma wygenerowanych wyświetleń kilkunastokrotnie przewyższa liczbę subskrypcji.


Internetowa odpowiedź do "Szkoły"? 

Serial skierowany do młodej widowni jednoznacznie kojarzy się z telewizyjną produkcją "Szkoła". Jednak nie do końca tak to wygląda. Jak w rozmowie z naszym portalem mówi Rafał Masny - tzw. 1/3 Abstrachuje, produkcja nie jest odpowiedzią na żaden telewizyjny program.
YouTube to nowe medium i forma musi być do niego dostosowana, dlatego unikamy inspiracji telewizyjnych.

- Rafał Masny



I już na pierwszy rzut oka doskonale widać różnice między serialem produkcji chłopaków tworzących filmy w internecie, a telewizyjną realizacją. Przede wszystkim - długość odcinka. Odcinek "Nieprzygotowanych" trwa średnio 8 minut z hakiem. Nie znajdziemy w tym żadnego ziarna przypadku. Jak wspomniał Rafał, forma musi być dostosowana do internetowego widza, a dzięki statystykom wszystko da się wyliczyć (na przykład ile minut spędza oglądając dany materiał/kanał) i ewentualnie skorygować.

Nie można też nie powiedzieć nic na temat scenariusza. - Celem było stworzenie na YouTube pierwszego serialu z prawdziwego zdarzenia opowiadającego o życiu licealistów, mówi Rafał Masny. Jak wygląda to w telewizyjnych produkcjach? Sami na pewno wiecie.

nieprzygotowani
Oglądalność Nieprzygotowanych, a innych telewizyjnych programów.

Wracając do głównego wątku tego tekstu, porównujemy oglądalność serialu "Nieprzygotowani" do telewizyjnych seriali oraz programów jak np. "Azja Express". Oczywiście, można się sprzeczać, że nie powinno się zderzać produkcji z zupełnie dwóch innych światów, bo długość odcinka, bo czas emisji, bo odcinek na YouTube zostaje na zawsze. Tak czy siak, zawsze na końcu liczy się wynik, czyli wyświetlenia.

Wiosenny sezon serialu "Szkoła", emitowany w dni robocze o godzinie 16.00, gromadził średnio milion odbiorców na odcinek. Pięć materiałów "Nieprzygotowanych" obejrzało do tej pory średnio 2,05 miliona odbiorców (pod uwagę nie braliśmy dzisiejszego tj. 07.12 odcinka). Do tego trzeba pamiętać, że ta liczba cały czas się będzie zwiększać, ponieważ odcinki są dostępne cały czas na YouTube. Paradokument o życiu nastolatków (również produkcji TVN) - 19+, ogląda średnio 1,04 miliona ludzi.

15401479_1344405045591114_201833224_n

Z ciekawostek - jak wyglądają statystyki innych, niekoniecznie połączonych demograficznie do "Nieprzygotowanych" seriali? Niedawno zakończona hitowa produkcja Canal plus, "Belfer" gromadziła średnio 267 tysięcy odbiorców przed telewizory. Zagadki Ojca Mateusza ogląda średnio 4,04 miliona odbiorców, a najchętniej oglądanym serialem telewizyjnym w Polsce jest Ranczo. Odcinki 10 sezonu przyciągnęły przed odbiorniki średnio 5,3 miliona widzów. Natomiast program Azja Express, emitowany w środy o 21.30 śledziło na bieżąco 1,62 miliona odbiorców.

Jak można zauważyć na poniższym przykładzie, wystarczy solidne doświadczenie w branży video, aby móc tworzyć niskobudżetowy serial, który nie odstaje ani trochę od produkcji telewizyjnych. Ekipa Abstrachuje deklaruje, że w przyszłym roku będzie zaskakiwać nas jeszcze bardziej. Czekamy z niecierpliwością...

Tymczasem, najnowszy dzisiejszy odcinek serialu:


Wojtek Andree

Współzałożyciel portalu APYnews.pl. Zainteresowany tematyką produkcji video jak i podróżowania. Z YouTube żyje razem już prawie ósmy rok.